Otthon SOS Asszisztencia
Milyen típusú biztosításról van szó?
Az Otthon SOS Asszisztencia egy segítségnyújtási biztosítás, amelyet a Biztosító és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. mint Szerződő kötött a Szerződő üzletfelei javára létrejött csoportos biztosítási formában.
Mire terjed ki a biztosítás?
A biztosítás vészhelyzetekre terjed ki. Vészhelyzetnek minősül a Biztosított épületgépészeti, műszaki berendezéseinek meghibásodása miatt vagy egy váratlan külső mechanikai behatás következményeként jelentkező olyan helyzet, körülmény, mely sürgős beavatkozást kíván a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében. Ilyenek különösen az alábbi események: csőtörés következtében történő beázás, elektromos zárlat következtében szikrázó vezeték, csatornadugulás miatt bekövetkező szennyvízkiömlés, zárba beletört kulcs, amelyek, és amely vészhelyzet az alábbi szakipari tevékenységek valamelyikével elháríthatók:
- villanyvezeték-szerelés,
- vízvezeték-szerelés,
- duguláselhárítás,
- gázvezeték-szerelés,
- zárszerelés,
- üvegezés.
Mire nem terjed ki a biztosítás?
A biztosító jogosult megtagadni a fizetést az alábbi esetekben:
- vészhelyzetre vonatkozó biztosítás esetében a nem vészhelyzetnek minősülő eseményekre.
További kizárások a biztosítási feltételek V. pontjában olvashatók.
Milyen korlátozások vannak a biztosítási fedezetben?
Vészelhárításra vonatkozó limit: bruttó 40 000 Ft/esemény (a biztosító által átvállalt költség az egyszeri kiszállási díj, rezsióradíj, anyagköltség).
Hol érvényes a biztosításom?
Magyarország területén.
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
- A biztosítási díj fizetésére vonatkozó kötelezettség.
- A kötvényen megadott adatok változásáról való tájékoztatási kötelezettség.
- A biztosítási esemény bejelentésére vonatkozó kötelezettség.
- A bejelentést követően a kárrendezési központ utasításainak követésére vonatkozó kötelezettség.
Mikor és hogyan kell fizetnem?
A biztosítási díj fizetésére a Biztosított köteles a Szerződő által kiállított számla alapján, az energiaszolgáltatási díjjal együtt.
Mikortól meddig tart a kockázatviselés?
A kockázatviselés kezdete személyesen történő szerződéskötés esetén a csatlakozási nyilatkozat aláírását követő hónap első napjának 0:00 órája. A kockázatviselés kezdete távértékesítés keretében (nem személyesen) kötött szerződésnél a tárgyhó 15-ig tett csatlakozási nyilatkozat esetében a csatlakozást követő hónap elseje, míg a tárgyhó 15-e után tett csatlakozási nyilatkozat esetében a csatlakozást követő 2. hónap első napja.
A kockázatviselése megszűnik az alábbi időpontokban:
- A csoportos biztosítási szerződés megszűnése esetében annak megszűnésével egyidejűleg.
- A Biztosított általi felmondás esetében 30 napos felmondási idő lejártával, az aktuális számlázási időszak végén.
- Ha a Biztosított a biztosítási díjat az esedékességtől számított 60 nap elteltével sem egyenlítette ki, az utoljára megfizetett biztosítási díj által fedezett időszak utolsó napján, 24 órára visszamenő hatállyal.
- Amikor a Biztosítottnak a Szerződővel kötött energiaszolgáltatási szerződéses jogviszonya megszűnik, vagy a felhasználási helyet az energiaszolgáltatási vagy hálózathasználati szerződés megszegése miatt kikapcsolják. Nem minősül a kockázatviselés megszűnésének, ha a Szerződő és a Biztosított energiaszerződéses jogviszonyában a szolgáltatás folytonosságának fenntartása mellett változás áll be, így különösen, de nem kizárólag, ha a felek közös megegyezéssel módosítják az energiaszerződés tartalmát.
Távértékesítés keretében (nem személyesen) tett csatlakozási nyilatkozattal történt csatlakozás esetén a Biztosított a Szerződő által küldött írásbeli visszaigazolás kézhezvételétől számított 14 napos határidőn belül indokolás nélkül írásbeli nyilatkozattal, azonnali hatállyal felmondhatja a biztosítási jogviszonyt, amely így a felmondás Szerződő általi kézhezvételével megszűnik.
Hogyan szüntethetem meg a szerződést?
- A biztosítási jogviszony 30 napos felmondási idővel, az aktuális számlázási időszak végére felmondható a szerződőhöz küldött írásbeli nyilatkozattal. A számlázási időszak a Biztosítottal kötött energiaszolgáltatási szerződés számlakiállítási szabályai alapján egy alkalommal kiállítandó és megküldendő számlában vagy számlákban megnevezett teljes teljesítési időszakot jelenti.
- Távértékesítés keretében kötött szerződés esetén a szerződés a biztosítási feltételek kézhezvételét követő 14 napon belül a Szerződőhöz küldött írásbeli nyilatkozattal azonnali hatállyal felmondható.